Σε συνομιλία του με Έλληνες δημοσιογράφους στο Παρίσι, ο Γ.Παπανδρέου, εξέφρασε την ελπίδα του η αντίστοιχη πολιτική στήριξη στο πρόγραμμα διάσωσης της ελληνικής οικονομίας, να εκφραστεί αύριο Πέμπτη στις Βρυξέλες και από το ευρωπαϊκό συμβούλιο. «Εμείς δεν έχουμε ζητήσει βοήθεια», διευκρίνισε ο πρωθυπουργός και αποσαφήνισε ότι: «η ελληνική κυβέρνηση περιμένει από τους Ευρωπαίους εταίρους να στηρίξουν τη βούληση της ελληνικής κυβέρνησης και την αξιοπιστία της Ελλάδας, στην εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας». Σε ερώτηση για το εάν σχεδιάζει τη λήψη πρόσθετων μέτρων για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας ο Γ.Παπανδρέου απάντησε λακωνικά «ό,τι είναι αναγκαίο».
Στο Παρίσι βρίσκεται αυτή την στιγμή ο Γιώργος Παπανδρέου, όπου θα έχει συνομιλίες με τον Γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί τόσο για το θέμα της στήριξης της ελληνικής οικονομίας, όσο και για κορυφαία εξοπλιστικά ζητήματα (FREMM, ελικόπτερα SAR Super Puma). Το τελευταίο θέμα έχει "κολλήσει" λόγω του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με την κατασεκυάστρια εταιρεία EADS International (o γαλλικός κλάδος της EADS) στο θέμα των μεταφορικών ελικοπ΄τερων ΝΗ-90.
Η γαλλική εταιρεία οφείλει στο ελληνικό δημόσιο 190 εκατ. ευρώ βάσει των ρητρών που της έχει καταλογίσει η ΓΔΑΕΕ λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των ελικοπτέρων. Η ίδια η εταιρεία αποδέχεται ευθύνη μόνο μέχρι το ποσό των 80 εκατ. ευρώ. Θέση της ελληνικής πλευράς είναι ότι πρώτα θα πρέπει να λυθεί το θέμα των ΝΗ-90 και μετά να υλοποιηθεί η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για σύναψη διακρατικής συμφωνίας προμήθειας των 15 Super Puma.
Η γαλλική εταιρεία οφείλει στο ελληνικό δημόσιο 190 εκατ. ευρώ βάσει των ρητρών που της έχει καταλογίσει η ΓΔΑΕΕ λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των ελικοπτέρων. Η ίδια η εταιρεία αποδέχεται ευθύνη μόνο μέχρι το ποσό των 80 εκατ. ευρώ. Θέση της ελληνικής πλευράς είναι ότι πρώτα θα πρέπει να λυθεί το θέμα των ΝΗ-90 και μετά να υλοποιηθεί η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για σύναψη διακρατικής συμφωνίας προμήθειας των 15 Super Puma.
To ζήτημα των ρητρών δεν είναι όμως το μοναδικό πρόβλημα στα ΝΗ-90 Η κατασκευάστρια εταιρεία λέει ότι μπορεί να ξεκινήσει παραδόσεις το β’ εξάμηνο του 2010 και να τις ολοκληρώσει το...2014! Την στιγμή που έχουν κατασκευαστεί τα 10 από τα είκοσι ελικόπτερα που έχουν παραγγελθεί. Κάτι που η ελληνική πλευρά απορρίπτει κατηγορηματικά.
Πάντως πρόκειται να καταβληθούν σύντομα οι προκαταβολές για τα δύο ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης Super Puma που έχει επέλθει συμφωνία αγοράς τους από το καλοκαίρι σε υλοποίηση της σχετικής option.
Στο θέμα των έξι φρεγατών FREMM οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών συνεχίζονται, η αρχική εντολή προμηθείας έχει υπογραφεί και η γαλλική πλευρά έχει δεχθεί δύο βασικούς όρους της ελληνικής πλευράς:
Πρώτον ότι όλες οι φρεγάτες και η κάθε μία ξεχωριστά θα πιστοποιηθούν από την γαλλική Διευθυνση Εξοπλισμών (DGA). Δεύτερον ότι η τεχνολογία των βλημάτων cruise SCALP Naval ακτίνας 1000 χλμ, κατασκευής MBDA δεν πρόκειται να διατεθεί ποτέ στην Τουρκία, δηλαδή με απλά λόγια δευσμεύονται να μην πουλήσουν το όπλο στην Τουρκία.
Η σύμβαση για τις FREMM, αν όλα πάνε καλά, θα πρέπει να έχει υπογραφεί τους επόμενους 12-16 μήνες. Προϋπόθεση να έχει λυθεί το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ)...
Αύριο η Κομισιόν ανακοινώνει τα μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας, διά του επιτρόπου Χοακίν Αλμούνια ο οποίος τάσσεται πλέον ανοιχτά υπέρ της παροχής στήριξης στην Ελλάδα, ξεκαθαρίζει όμως ότι αυτό θα γίνει μόνο «με αντάλλαγμα σαφείς δεσμεύσεις από την Αθήνα» για τα δημοσιονομικά.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η δομές της ελληνικής οικονομίας θα αντέξουν αυτά τα μέτρα ή θα υπάρξει κατάρρευσή τύπου Αργεντινής...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr